A A A

Εξετάσεις Ομογενών

Οι ειδικές κατηγορίες και οι προϋποθέσεις ένταξης σ' αυτές των Ελλήνων του εξωτερικού και των τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία είναι αυτές που αναφέρονται παρακάτω.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1. ΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚOΥ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας οι οποίοι έχουν αποκτήσει απολυτήριο Ελληνικού Λυκείου που λειτουργεί στο εσωτερικό ή εξωτερικό, ή ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εσωτερικό εφόσον πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:
α) Ο ένας τουλάχιστον από τους γονείς του υποψηφίου να είναι Έλληνας και να κατοικούσε και ασκούσε τις επαγγελματικές του δραστηριότητες μόνιμα στο εξωτερικό τουλάχιστον πέντε (5) πλήρη έτη κατά την τελευταία δεκαετία πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης του υποψηφίου για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας.
Σε περίπτωση που ο υποψήφιος είναι ορφανός και από τους δύο γονείς ισχύουν μόνο οι προϋποθέσεις του εδαφίου β΄ που ακολουθεί.
β) Ο υποψήφιος να έχει φοιτήσει με πλήρη φοίτηση στις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε Ελληνικό Λύκειο που λειτουργεί στο εξωτερικό ή σε τέσσερις (4) τουλάχιστον τάξεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε αντίστοιχο Ελληνικό ή ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2. ΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΩΝ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ Η΄ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ, ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας οι οποίοι έχουν αποκτήσει απολυτήριο Ελληνικού Λυκείου που λειτουργεί στο εσωτερικό ή εξωτερικό, ή αντίστοιχου ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εσωτερικό, εφόσον πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:
α) Ο ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να είναι Έλληνας υπάλληλος και να αποσπάσθηκε σε Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στο εξωτερικό ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα, τουλάχιστον για δύο (2) πλήρη ημερολογιακά ή σχολικά έτη.
β) Ο υποψήφιος να έχει τελειώσει με πλήρη φοίτηση τις δύο (2) τελευταίες τάξεις Ελληνικού Λυκείου που λειτουργεί στο εξωτερικό ή τρεις (3) τουλάχιστον τάξεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ελληνικού Σχολείου ή αντίστοιχου ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εξωτερικό κατά τη διάρκεια της απόσπασης του γονέα στο εξωτερικό. Η προϋπόθεση αυτή θεωρείται ότι πληρούται έστω και αν διακόπηκε για υπηρεσιακούς λόγους ή έληξε η απόσπαση του γονέα στο εξωτερικό κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους εκπλήρωσης της προϋπόθεσης φοίτησης του υποψηφίου και σε κάθε περίπτωση μετά από το πρώτο τρίμηνο του σχολικού έτους, σε σχολείο του εξωτερικού.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3. ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ Ή ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ (ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΧΩΡΑΣ - ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ)
Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι που έχουν αποκτήσει απολυτήριο ξένου Λυκείου ή αντίστοιχου ξένου σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας μέλους της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) Ο ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να είναι ελληνικής καταγωγής.
β) Ο ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να κατοικούσε και να ασκούσε τις επαγγελματικές του δραστηριότητες στη χώρα φοίτησης του υποψηφίου τουλάχιστον δύο (2) πλήρη ημερολογιακά ή σχολικά έτη κατά την τελευταία πενταετία (5) πριν την αποφοίτηση του υποψηφίου από το λύκειο.
γ) Ο υποψήφιος να έχει φοιτήσει, με πλήρη φοίτηση, τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό.
δ) Το απολυτήριο του Λυκείου ή του αντίστοιχου σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποφοίτησης του υποψηφίου να του παρέχει τη δυνατότητα να εισαχθεί σε Πανεπιστήμια της χώρας το πρόγραμμα της οποίας ακολουθεί.
Προϋπόθεση για την ένταξη στην ειδική κατηγορία της παρούσας παραγράφου είναι ο υποψήφιος να μην έχει αποκτήσει και απολυτήριο ελληνικού λυκείου ή αντίστοιχου ξένου σχολείου που λειτουργεί στην Ελλάδα πριν την απόκτηση του απολυτηρίου από ξένο λύκειο στο εξωτερικό.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4. ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΚΥΠΡΙΑΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ (ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι που έχουν αποκτήσει απολυτήριο Κυπριακού Λυκείου ή ξένου σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργεί στην Κύπρο και ακολουθεί το πρόγραμμα σπουδών της Κυπριακής Δημοκρατίας, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) Ο ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να είναι ελληνικής καταγωγής.
β) Ο ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να κατοικούσε και να ασκούσε τις επαγγελματικές του δραστηριότητες στην Κύπρο τουλάχιστον δύο (2) πλήρη ημερολογιακά ή σχολικά έτη κατά την τελευταία πενταετία (5) πριν την αποφοίτηση του υποψηφίου από το λύκειο.
γ) Ο υποψήφιος να έχει φοιτήσει, με πλήρη φοίτηση, τουλάχιστον τις δύο τελευταίες τάξεις σε Κυπριακό Λύκειο ή ξένο σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργεί στην Κύπρο.
δ) Το απολυτήριο του Λυκείου αποφοίτησης του υποψηφίου να του παρέχει τη δυνατότητα να εισαχθεί σε Πανεπιστήμια της Κύπρου.
Προϋπόθεση για την ένταξη στην ειδική κατηγορία της παρούσας παραγράφου είναι ο υποψήφιος να μην έχει αποκτήσει και απολυτήριο ελληνικού λυκείου ή αντίστοιχου ξένου σχολείου που λειτουργεί στην Ελλάδα πριν την απόκτηση του απολυτηρίου από ξένο λύκειο στο εξωτερικό.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 5.  ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ Ή ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ (ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΧΩΡΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ)
Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι που έχουν αποκτήσει απολυτήριο ξένου Λυκείου ή αντίστοιχου ξένου σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) Ο ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να είναι ελληνικής καταγωγής.
β) Ο ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να κατοικούσε και να ασκούσε τις επαγγελματικές του δραστηριότητες στη χώρα φοίτησης του υποψηφίου τουλάχιστον δύο (2) πλήρη ημερολογιακά ή σχολικά έτη κατά την τελευταία πενταετία (5) πριν την αποφοίτηση του υποψηφίου από το λύκειο.
γ) Ο υποψήφιος να έχει φοιτήσει, με πλήρη φοίτηση, τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργεί στο εξωτερικό.
δ) Το απολυτήριο του Λυκείου ή του αντίστοιχου σχολείου αποφοίτησης του υποψηφίου να του παρέχει τη δυνατότητα να εισαχθεί σε Πανεπιστήμια της χώρας το πρόγραμμα της οποίας ακολουθεί.
Προϋπόθεση για την ένταξη στην ειδική κατηγορία της παρούσας παραγράφου είναι ο υποψήφιος να μην έχει αποκτήσει και απολυτήριο ελληνικού λυκείου ή αντίστοιχου ξένου σχολείου που λειτουργεί στην Ελλάδα πριν την απόκτηση του απολυτηρίου από ξένο λύκειο στο εξωτερικό.

ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
1. α) Ο υποψήφιος των ειδικών κατηγοριών 1 & 2 για να αποκτήσει δικαίωμα επιλογής για Πανεπιστήμια, σχολές των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, σχολές Υπαξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων, σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, ΤΕΙ, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης για τις οποίες δήλωσε προτίμηση, απαιτείται να λάβει μέρος σε γραπτές εξετάσεις στα μαθήματα μιας από τις εξής δύο ομάδες μαθημάτων:
i) Ομάδα μαθημάτων θεωρητικής κατεύθυνσης:
(1) Αρχαία Ελληνικά
(2) Νεοελληνική Λογοτεχνία
(3) Λατινικά
(4) Ιστορία
(5) Νεοελληνική Γλώσσα
Τα τέσσερα (4) πρώτα μαθήματα είναι τα μαθήματα θεωρητικής κατεύθυνσης της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου της ημεδαπής και το τελευταίο είναι μάθημα γενικής παιδείας της ίδιας τάξης.
ii) Ομάδα μαθημάτων θετικής κατεύθυνσης:
(1) Μαθηματικά
(2) Φυσική
(3) Χημεία
(4) Βιολογία
(5) Νεοελληνική Γλώσσα
Τα τέσσερα (4) πρώτα μαθήματα είναι τα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου της ημεδαπής και το τελευταίο είναι μάθημα γενικής παιδείας της ίδιας τάξης.
β) Για τους υποψηφίους των ειδικών κατηγοριών 3, 4 και 5 συνυπολογίζεται ο βαθμός απολυτηρίου τους στην 20βαθμη κλίμακα και η συμμετοχή τους στις γραπτές εξετάσεις στο μάθημα γενικής παιδείας της Γ' τάξης Γενικού Λυκείου "Νεοελληνική Γλώσσα", για να εισαχθούν στις σχολές και στα τμήματα των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης.

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ
1. Η επιλογή των υποψηφίων που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες 1 και 2:
Προκειμένου για την εισαγωγή τους στις σχολές και τα τμήματα των Πανεπιστημίων, ΤΕΙ κτλ ,τα μόρια προκύπτουν ως ακολούθως:
i) Όσοι υποψήφιοι επιλέξουν Θεωρητική Κατεύθυνση, προκειμένου για τις σχολές του επιστημονικού πεδίου Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών, ο βαθμός κάθε μαθήματος, μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου, πολλαπλασιάζεται με συντελεστή ένα (1). Το άθροισμα των γινομένων κατά περίπτωση αποτελεί το σύνολο των μορίων που λαμβάνεται υπόψη για την επιλογή στα αντίστοιχα τμήματα για τα οποία έχει δηλώσει προτίμηση ο υποψήφιος.
ii) Όσοι υποψήφιοι επιλέξουν Θετική Κατεύθυνση, προκειμένου για τις σχολές όλων των επιστημονικών πεδίων, εκτός του επιστημονικού πεδίου Ανθρωπιστικών Επιστημών, οι βαθμοί στα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης, μετά την αναγωγή τους στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου, πολλαπλασιάζονται με συντελεστή ένα (1). Το άθροισμα των γινομένων κατά περίπτωση αποτελεί το σύνολο των μορίων που λαμβάνεται υπόψη για την επιλογή στα αντίστοιχα τμήματα για τα οποία έχει δηλώσει προτίμηση ο υποψήφιος.Δείτε τις βάσεις του 2014


2. Η επιλογή των υποψηφίων των ειδικών κατηγοριών 3, 4 και 5:
Προκειμένου για την εισαγωγή τους στις σχολές και τα τμήματα των Πανεπιστημίων, ΤΕΙ κτλ., με βάση το σύνολο των μορίων που προκύπτει από το άθροισμα των γινομένων του μέσου γενικού βαθμού απόλυσης από το λύκειο με συντελεστή δύο και μισό (2,5) και της βαθμολογικής τους επίδοσης στο μάθημα γενικής παιδείας της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου "Νεοελληνική Γλώσσα", μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα, με συντελεστή δύο και μισό (2,5). Η αναγωγή στην εικοσάβαθμη κλίμακα του γενικού βαθμού απόλυσης και του βαθμού στο μάθημα "Νεοελληνική Γλώσσα" γίνεται με προσέγγιση δεκάτου.

Oι μαθητές μας αγαπούν το SCHOOLDOCTOR

        Αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι ότι με τα online μαθήματα νιώθω σαν να βρίσκομαι μέσα σ’ ένα πραγματικό εργαστήριο, είναι μια πρωτόγνωρη εκπαιδευτική εμπειρία.
Αντρέας Δ. - Αθήνα

        Το να μην χάνω χρόνο είναι σημαντικό τώρα που προετοιμάζομαι για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Με το SchoolDoctor συνδυάζω το φροντιστήριο με την άνεση του σπιτιού μου.
Αθηνά Κ. - Κόρινθος

       Οι υπηρεσίες του SchoolDoctor είναι εξαιρετικές. Το πρόγραμμα Mentoring με εμψυχώνει και με στηρίζει όταν αγχώνομαι.
Μαργαρίτα A. - Κοζάνη