A A A

Εξετάσεις Ομογενών

Οι ειδικές κατηγορίες και οι προϋποθέσεις ένταξης σ' αυτές των Ελλήνων του εξωτερικού και των τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία είναι αυτές που αναφέρονται παρακάτω.

Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας οι οποίοι έχουν αποκτήσει απολυτήριο Ελληνικού Λυκείου που λειτουργεί στο εσωτερικό ή εξωτερικό, ή ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εσωτερικό εφόσον πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:

α) Ο ένας τουλάχιστον από τους γονείς του υποψηφίου να είναι Έλληνας, να κατοικούσε και ναδιέμενε μόνιμα στο εξωτερικό τουλάχιστον δύο (2) πλήρη έτη κατά την τελευταία δεκαετία πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης του υποψηφίου για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας.Σε περίπτωση που ο υποψήφιος είναι ορφανός και από τους δύο γονείς ισχύουν μόνο οι προϋποθέσεις του εδαφίου β΄ που ακολουθεί.

β) Ο υποψήφιος να έχει αποκτήσει τίτλο Ελληνικού Λυκείου, με πλήρη φοίτηση στις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε Ελληνικό Λύκειο που λειτουργεί στο εξωτερικό ή σε τέσσερις (4) τουλάχιστον τάξεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Ελληνικό ή αντίστοιχο ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό.

γ) Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται και τα τέκνα Ελλήνων του Εξωτερικού που κατέχουν απο- λυτήριο Λυκείου της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Κύπρο και έχουν πλήρη φοίτηση σε τουλάχιστον τέσσερις (4) τάξεις Β/θμιας Εκπ/σης σε ξένο ή ελληνικό σχολείο που λειτουργεί στο Εξωτερικό.

Στην ειδική αυτή κατηγορία εντάσσονται και οι Έλληνες που αποκτούν απολυτήριο από το Λύκειο του Ιερού Κοινού του Πανάγιου Τάφου Ιεροσολύμων μετά από πλήρη φοίτηση σ’ όλες τις τάξεις του Λυκείου αυτού και εφόσον έχουν φοιτήσει και στην τελευταία τουλάχιστον τάξη του οικείου Γυμνασίου της Πατριαρχικής Σχολής Σιών. Για τους υποψηφίους της περίπτωσης αυτής δεν απαιτείται η προϋπόθεση α΄.

Στην ειδική αυτή κατηγορία δεν μπορούν να υπαχθούν οι απόφοιτοι ελληνικών λυκείων τέκνα Ελλήνων υπαλλήλων αποσπασμένων σε ελληνικές δημόσιες υπηρεσίες στο εξωτερικό ή σε διεθνείς οργανισμούς στους οποίους μετέχει και η Ελλάδα, οι οποίοι αποτελούν ξεχωριστή ειδική κατηγορία έστω κι αν πληρούν τις προϋποθέσεις της Κατηγορίας 1.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2. ΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΩΝ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ Η΄ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ, ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας οι οποίοι έχουν αποκτήσει απολυτήριο Ελληνικού Λυκείου που λειτουργεί στο εσωτερικό ή εξωτερικό, ή αντίστοιχου ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εσωτερικό, εφόσον πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:

α) Ο ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να είναι Έλληνας υπάλληλος και να αποσπάσθηκε σε Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στο εξωτερικό ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει  και η Ελλάδα,    τουλάχιστον για δύο (2) πλήρη ημερολογιακά έτη, τα οποία πρέπει να συμπληρώνονται μέχρι το τέλος του έτους αποφοίτησης για τις περιπτώσεις των υποψηφίων που οι γονείς τους αποσπώνται κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου.

β) Ο υποψήφιος να έχει αποκτήσει τίτλο Ελληνικού Λυκείου, με πλήρη φοίτηση στις δύο (2) τελευταίες τάξεις του Λυκείου σε Ελληνικό Λύκειο που λειτουργεί στο εξωτερικό ή σε τρεις (3) τουλάχιστον τάξεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ελληνικό ή αντίστοιχο ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό κατά τη διάρκεια της απόσπασης του γονέα του.

Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται και οι υποψήφιοι απόφοιτοι Ελληνικού Λυκείου, που λειτουργεί στο εξωτερικό, οι οποίοι φοίτησαν στις δύο τελευταίες τάξεις στο Λύκειο του εξωτερικού ως μαθητές-αθλητές, που συμμετείχαν σε στάδιο προετοιμασίας με την προολυμπιακή ομάδα της Ελλάδας σε προπονητικά κέντρα του εξωτερικού.


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3. ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ Ή ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ (ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΧΩΡΑΣ - ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ)

Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι που έχουν αποκτήσει απολυτήριο ξένου Λυκείου ή αντίστοιχου ξένου σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

α) Ο υποψήφιος να έχει φοιτήσει με πλήρη φοίτηση τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε ξένο Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης. Στην περίπτωση αυτή, ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να κατοικούσε και να διέμενε μόνιμα στη χώρα φοίτησης του υποψηφίου τουλάχιστον δύο (2) χρόνια κατά την τελευταία πενταετία (5), πριν την αποφοίτηση του υποψηφίου από το Λύκειο.

β) Σε περίπτωση που ο υποψήφιος είναι τέκνο Έλληνα υπαλλήλου που αποσπάται σε Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στο εξωτερικό ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα, καθώς και στα Ευρωπαϊκά Σχολεία του εξωτερικού, ο υποψήφιος θα πρέπει να έχει φοιτήσει, με πλήρη φοίτηση, τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε ξένο Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης, κατά τη διάρκεια της απόσπασης του γονέα του. Σε περίπτωση που ο γονέας του υποψηφίου αποσπάται καθυστερημένα και για υπηρεσιακούς λόγους, σε Ελληνική  Δημόσια Υπηρεσία στο εξωτερικό ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα, καθώς και στα Ευρωπαϊκά Σχολεία του εξωτερικού, η απόσπαση του γονέα και επομένως η κατοικία και διαμονή του, πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον για δύο (2) πλήρη ημερολογιακά έτη, τα οποία πρέπει να συμπληρώνονται μέχρι το τέλος του έτους αποφοίτησης του υποψηφίου.

γ) Στην ίδια κατηγορία υπάγεται ο υποψήφιος που είναι κάτοχος απολυτηρίου ξένου Λυκείου  που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης, με πλήρη φοίτηση στην τελευταία τάξη και σε τέσσερις (4) τουλάχιστον τάξεις Β/θμιας Εκπ/σης σε ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό . Στην περίπτωση αυτή, ο ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να κατοικούσε και να διέμενε μόνιμα στη χώρα φοίτησης του υποψηφίου τουλάχιστον δύο (2) χρόνια κατά την τελευταία πενταετία (5) πριν την αποφοίτηση του υποψηφίου από το Λύκειο.

δ)Στην ίδια κατηγορία υπάγεται ο υποψήφιος, που είναι κάτοχος απολυτηρίου ξένου Λυκείου που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης και έχει φοιτήσει, μετά από χορήγηση υποτροφίας ως οικότροφος, τουλάχιστον στις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό. Η  υποτροφία θα πρέπει να έχει χορηγηθεί στον υποψήφιο από εκπαιδευτική αρχή ή επίσημο φορέα της αλλοδαπής, μέσω συμμετοχής του σε διαγωνιστική διαδικασία. Για τους υποψηφίους της περίπτωσης αυτής δεν απαιτείται η προϋπόθεση της κατοικίας και μόνιμης διαμονής του γονέα.

ε)Στην ίδια κατηγορία υπάγεται ο υποψήφιος που είναι κάτοχος απολυτηρίου ξένου σχολείου που λειτουργεί στην ημεδαπή και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής΄Ενωσης και έχει πλήρη φοίτηση σε πέντε (5) τάξεις Β/θμιας Εκπαίδευσης σε ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό με διάρκεια κατοικίας και μόνιμης διαμονής στο εξωτερικό, του ενός τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου, τουλάχιστον δύο (2) πλήρη ημερολογιακά έτη κατά τη διάρκεια της πενταετούς φοίτησής του. Το ξένο σχολείο στην ημεδαπή θα πρέπει να ακολουθεί ξένο πρόγραμμα σπουδών χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης και να πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις λειτουργίας, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4. ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΚΥΠΡΙΑΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ (ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)

Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι που έχουν αποκτήσει απολυτήριο Κυπριακού Λυκείου ή ξένου σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργεί στην Κύπρο και ακολουθεί το πρόγραμμα σπουδών της Κυπριακής Δημοκρατίας, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

α) Ο υποψήφιος να έχει φοιτήσει με πλήρη φοίτηση τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε Κυπριακό Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο ξένο σχολείο που λειτουργεί στην Κύπρο και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών της Κυπριακής Δημοκρατίας. Στην περίπτωση αυτή, ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να κατοικούσε και να διέμενε μόνιμα στην Κύπρο τουλάχιστον δύο (2) χρόνια κατά την τελευταία πενταετία (5), πριν την αποφοίτηση του υποψηφίου από το Λύκειο.

β) Σε περίπτωση που ο υποψήφιος είναι τέκνο Έλληνα υπαλλήλου που αποσπάται σε Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στην Κύπρο ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα, ο  υποψήφιος θα πρέπει να έχει φοιτήσει, με πλήρη φοίτηση, τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε Κυπριακό Λύκειο ή ξένο σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργεί στην Κύπρο και ακολουθεί το πρόγραμμα σπουδών της Κυπριακής Δημοκρατίας, κατά τη διάρκεια της απόσπασης  του γονέα του. Σε περίπτωση που ο γονέας του υποψηφίου αποσπάται καθυστερημένα και για υπηρεσιακούς λόγους, σε Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στην Κύπρο ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα, η απόσπαση του γονέα και επομένως η κατοικία και διαμονή του στην Κύπρο, πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον για δύο (2) πλήρη ημερολογιακά έτη, τα οποία πρέπει να συμπληρώνονται μέχρι το τέλος του έτους αποφοίτησης του υποψηφίου.


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 5.  ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ Ή ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ (ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΧΩΡΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ)

Στην ειδική αυτή κατηγορία υπάγονται οι υποψήφιοι που έχουν αποκτήσει απολυτήριο ξένου Λυκείου ή αντίστοιχου ξένου σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

α) Ο υποψήφιος να έχει φοιτήσει με πλήρη φοίτηση τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε ξένο Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην περίπτωση αυτή, ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να κατοικούσε και να διέμενε μόνιμα στη χώρα φοίτησης του υποψηφίου τουλάχιστον δύο (2) χρόνια κατά την τελευταία πενταετία (5), πριν την αποφοίτηση του υποψηφίου από το Λύκειο.

β) Σε περίπτωση που ο υποψήφιος είναι τέκνο Έλληνα υπαλλήλου που αποσπάται σε Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στο εξωτερικό ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα, καθώς και στα Ευρωπαϊκά Σχολεία του εξωτερικού, ο υποψήφιος θα πρέπει να έχει φοιτήσει, με πλήρη φοίτηση, τουλάχιστον τις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε ξένο Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης, κατά τη διάρκεια της απόσπασης του γονέα του. Σε περίπτωση που ο γονέας του υποψηφίου αποσπάται καθυστερημένα και για υπηρεσιακούς λόγους, σε Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στο εξωτερικό ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα, καθώς και στα Ευρωπαϊκά Σχολεία του εξωτερικού, η απόσπαση του γονέα και επομένως η κατοικία και διαμονήου, πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον για δύο (2) πλήρη ημερολογιακά έτη, τα οποία πρέπει να συμπληρώνονται μέχρι το τέλος του έτους αποφοίτησης του υποψηφίου.

γ) Στην ίδια κατηγορία υπάγεται ο υποψήφιος που είναι κάτοχος απολυτηρίου ξένου Λυκείου  που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης, με πλήρη φοίτηση στην τελευταία τάξη και σε τέσσερις (4) τουλάχιστον τάξεις Β/θμιας Εκπ/σης σε ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό. Στην περίπτωση αυτή, ο ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου να κατοικούσε και να διέμενε μόνιμα στη χώρα φοίτησης του υποψηφίου τουλάχιστον δύο (2) χρόνια κατά την τελευταία πενταετία (5) πριν την αποφοίτηση του υποψηφίου από το Λύκειο.

δ)Στην ίδια κατηγορία υπάγεται ο υποψήφιος, που είναι κάτοχος απολυτηρίου ξένου Λυκείου που λειτουργεί στο εξωτερικό και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης και έχει φοιτήσει, μετά από χορήγηση υποτροφίας ως οικότροφος, τουλάχιστον στις δύο (2) τελευταίες τάξεις σε Λύκειο ή σε άλλο αντίστοιχο σχολείο που λειτουργεί  στο εξωτερικό. Η υποτροφία θα πρέπει να έχει χορηγηθεί στον υποψήφιο από εκπαιδευτική αρχή ή επίσημο φορέα της αλλοδαπής, μέσω συμμετοχής του σε διαγωνιστική διαδικασία. Για τους υποψηφίους της περίπτωσης αυτής δεν απαιτείται η προϋπόθεση της κατοικίας και μόνιμης διαμονής του γονέα.

ε)Στην ίδια κατηγορία υπάγεται ο υποψήφιος που είναι κάτοχος απολυτηρίου ξένου σχολείου που λειτουργεί στην ημεδαπή και ακολουθεί πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης και έχει πλήρη φοίτηση σε πέντε (5) τάξεις Β/θμιας Εκπαίδευσης σε ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό με διάρκεια κατοικίας και μόνιμης διαμονής στο εξωτερικό,  του ενός τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου, τουλάχιστον δύο (2) πλήρη ημερολογιακά έτη κατά τη διάρκεια της πενταετούς φοίτησής του. Το ξένο σχολείο στην ημεδαπή θα πρέπει να ακολουθεί ξένο πρόγραμμα σπουδών χώρας που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης και να πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις λειτουργίας, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.


ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
1. Οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών 1 & 2 για να αποκτήσουν δικαίωμα επιλογής στις σχολές και στα τμήματα των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, σχολές Υπαξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων, σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, ΤΕΙ, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης για τις οποίες δήλωσαν προτίμηση, απαιτείται να λάβουν μέρος σε γραπτές εξετάσεις στα μαθήματα μιας από τις εξής τρεις ομάδες προσανατολισμού:

Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 

Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Οι Σχολές, τα Τμήματα και οι Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων στα οποία έχουν πρόσβαση οι υποψήφιοι τω ειδικών κατηγοριών Ελλήνων του εξωτερικού κατατάσσονται σε πέντε (5) Επιστημονικά Πεδία, που ορίζονται ως εξής:

1o Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες

2o Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες

3o Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής

4o Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες της Εκπαίδευσης

5o Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική

Οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών 1 & 2 καταθέτουν δήλωση προτίμησης (Μηχανογραφικό Δελτίο) για δύο (2) κατά ανώτατο όριο Επιστημονικά Πεδία.Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε ένα (1) μόνο Επιστημονικό Πεδίο, εξετάζονται σε τέσσερα (4) μαθήματα, ενώ όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι σε δύο (2) Επιστημονικά Πεδία, εξετάζονται και σε ένα πέμπτο (5ο) μάθημα, το οποίο μπορεί να είναι Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού.Οι ως άνω υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους παρακάτω εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας όπως αυτοί καθορίζονται στο κεφάλαιο Ε’ που ακολουθεί.Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου, θα υπολογίζονται τα τέσσερα (4) μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο. Συγκεκριμένα:

i)  Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

Αρχαία Ελληνικά (Ομάδας Προσανατολισμού)

Ιστορία (Ομάδας Προσανατολισμού)

Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας)

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:

α) στα Λατινικά (Ομάδας Προσανατολισμού), για να έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο

β) στη Βιολογία (Γενικής Παιδείας), για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο

γ) στα Μαθηματικά (Γενικής Παιδείας), για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

ii)  Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3):

Φυσική (Ομάδας Προσανατολισμού)

Χημεία (Ομάδας Προσανατολισμού)

Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας)

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν:

α) στα Μαθηματικά (Ομάδας Προσανατολισμού), για να έχουν πρόσβαση στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο

β) στη Βιολογία (Ομάδας Προσανατολισμού), για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο

γ) στην Ιστορία (Γενικής Παιδείας), για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.

iii)  Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο και αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία(3):

Μαθηματικά (Ομάδας Προσανατολισμού)

Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) (Ομάδας Προσανατολισμού)

Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας)

Οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα θα πρέπει να εξεταστούν: α) στη Βιολογία (Γενικής Παιδείας), για να έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο β) στην Ιστορία (Γενικής Παιδείας), για να έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο

γ) στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) (Ομάδας Προσανατολισμού), για να έχουν πρόσβαση στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο.

 

2.Οι υποψηφίοι των ειδικών κατηγοριών 3, 4 και 5:

Για τους υποψηφίους των ειδικών κατηγοριών 3, 4 και 5 συνυπολογίζεται ο βαθμός απολυτηρίου τους στην 20βαθμη κλίμακα και η συμμετοχή τους στις γραπτές εξετάσεις στο μάθημα γενικής παιδείας της Γ' τάξης Γενικού Λυκείου "Νεοελληνική Γλώσσα", για να εισαχθούν στις σχολές και στα τμήματα των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης.

Προκειμένου να εισαχθούν στις σχολές των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, στις σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και στις σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, εξετάζονται και στα λοιπά μαθήματα μιας από τις τρεις ομάδες της παραγράφου 1 σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται σ’αυτήν.Οι εξετάσεις όλων των παραπάνω μαθημάτων για όλες τις ειδικές κατηγορίες διενεργούνται στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη το μήνα Σεπτέμβριο και στην ύλη στην οποία εξετάζονται οι μαθητές της Γ' τάξης Γενικών Λυκείων της ημεδαπής στα αντίστοιχα μαθήματα.

Οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών 1, 2, 3, 4 και 5 που δηλώνουν προτίμηση για τμήματα ή σχολές για τις οποίες απαιτείται εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις για την πρόσβαση αποφοίτων Γενικού Λυκείου στην Ανώτατη Εκπαίδευση, εξετάζονται και στα προβλεπόμενα ειδικά μαθήματα πέρα από τα προβλεπόμενα μαθήματα κατά περίπτωση.

ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ: Οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να επιλεγούν στα προγράμματα σπουδών των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ιδρυμάτων θα πρέπει να γνωρίζουν ότι υποψήφιοι μπορεί να είναι ΜΟΝΟ χριστιανοί ορθόδοξοι και ειδικότερα στα προγράμματα Ιερατικών Σπουδών γίνονται δεκτοί ΜΟΝΟ άρρενες υποψήφιοι.

ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ: Οι υποψήφιοι όλων των ειδικών κατηγοριών που επιθυμούν την εισαγωγή τους στις Στρατιωτικές Σχολές και στις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, εκτός από τις εξετάσεις στα μαθήματα της παραγράφου 1 του παρόντος, υποβάλλονται και σε προκαταρκτικές εξετάσεις που γίνονται με μέριμνα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης αντίστοιχα. Οι προκαταρκτικές αυτές εξετάσεις είναι υγειονομικές, αθλητικές και ψυχοτεχνικές δοκιμασίες που διενεργούνται σύμφωνα με όσα καθορίζονται από τις προκηρύξεις των ανωτέρω Υπουργείων. Στις εξετάσεις αυτές ο υποψήφιος πρέπει να κριθεί ικανός κατά το έτος υποβολής της υποψηφιότητάς του για να είναι υποψήφιος για επιλογή στις σχολές αυτές.



ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ


1. Η επιλογή των υποψηφίων που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες 1 και 2:

i)   Ο βαθμός κάθε πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου, πολλαπλασιάζεται με συντελεστή σύμφωνα με τα παρακάτω:

Α. Για τους υποψηφίους Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

1° Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών)

Αρχαία Ελληνικά (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα και επτά δέκατα (1,7)

β) Ιστορία (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα και τρία δέκατα (1,3)

γ) Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας) με συντελεστή ένα (1)

δ) Λατινικά (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα (1)

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής

α) Αρχαία Ελληνικά (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα (1)

β) Ιστορία (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα (1)

γ) Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας) με συντελεστή ένα (1)

δ) Βιολογία (Γενικής Παιδείας) με συντελεστή ένα (1)

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης

α) Αρχαία Ελληνικά (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα (1)

β) Ιστορία (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα (1)

γ) Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας) με συντελεστή ένα και επτά δέκατα (1,7)

δ) Μαθηματικά (Γενικής Παιδείας) με συντελεστή ένα και τρία δέκατα (1,3)

Β. Για τους υποψηφίους Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών

α) Φυσική (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα και τρία δέκατα (1,3)

β) Χημεία (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα (1)

γ) Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας) με συντελεστή ένα (1)

δ) Μαθηματικά (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα και επτά δέκατα (1,7)

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής

α) Φυσική (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα (1)

β) Χημεία (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα και τρία δέκατα (1,3)

γ) Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας) με συντελεστή ένα (1)

δ) Βιολογία (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα και επτά δέκατα (1,7)

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης

α) Φυσική (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα (1)

β) Χημεία (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα (1)

γ) Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας) με συντελεστή ένα και επτά δέκατα (1,7)

δ) Ιστορία (Γενικής Παιδείας) με συντελεστή ένα και τρία δέκατα (1,3)

Γ. Για τους υποψηφίους Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής

α) Μαθηματικά (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα (1)

β) Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα (1)

γ) Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας) με συντελεστή ένα (1) δ) Βιολογία (Γενικής Παιδείας) με συντελεστή ένα (1)

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης

α) Μαθηματικά (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα (1)

β) Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα (1)

γ) Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας) με συντελεστή ένα και επτά δέκατα (1,7) δ) Ιστορία (Γενικής Παιδείας) με συντελεστή ένα και τρία δέκατα (1,3)

5ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής

α) Μαθηματικά (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα και επτά δέκατα (1,7)

β) Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα (1)

γ) Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας) με συντελεστή ένα (1)

δ) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Ομάδας Προσανατολισμού) με συντελεστή ένα και τρία δέκατα (1,3)

Το άθροισμα των γινομένων, κατά περίπτωση, αποτελεί το σύνολο των μορίων που λαμβάνεται υπόψη για την επιλογή στα αντίστοιχα τμήματα, σχολές και εισαγωγικές κατευθύνσεις του ενός ή των δύο επιστημονικών πεδίων της ομάδας προσανατολισμού που έχει επιλέξει και για τα οποία έχει δηλώσει προτίμηση ο υποψήφιος.

Δείτε τις βάσεις του 2016


2. Η επιλογή των υποψηφίων των ειδικών κατηγοριών 3, 4 και 5:
Προκειμένου για την εισαγωγή τους στις σχολές και τα τμήματα των Πανεπιστημίων, ΤΕΙ κτλ., με βάση το σύνολο των μορίων που προκύπτει από το άθροισμα των γινομένων του μέσου γενικού βαθμού απόλυσης από το λύκειο με συντελεστή δύο και μισό (2,5) και της βαθμολογικής τους επίδοσης στο μάθημα γενικής παιδείας της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου "Νεοελληνική Γλώσσα", μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα, με συντελεστή δύο και μισό (2,5). Η αναγωγή στην εικοσάβαθμη κλίμακα του γενικού βαθμού απόλυσης και του βαθμού στο μάθημα "Νεοελληνική Γλώσσα" γίνεται με προσέγγιση δεκάτου.

Για περισσότερες λεπτομέρεις διαβάστε την εγκυκλιο του υπουργείου παδείας ...εδώ

Oι μαθητές μας αγαπούν το SCHOOLDOCTOR

        Αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι ότι με τα online μαθήματα νιώθω σαν να βρίσκομαι μέσα σ’ ένα πραγματικό εργαστήριο, είναι μια πρωτόγνωρη εκπαιδευτική εμπειρία.
Αντρέας Δ. - Αθήνα

        Το να μην χάνω χρόνο είναι σημαντικό τώρα που προετοιμάζομαι για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Με το SchoolDoctor συνδυάζω το φροντιστήριο με την άνεση του σπιτιού μου.
Αθηνά Κ. - Κόρινθος

       Οι υπηρεσίες του SchoolDoctor είναι εξαιρετικές. Το πρόγραμμα Mentoring με εμψυχώνει και με στηρίζει όταν αγχώνομαι.
Μαργαρίτα A. - Κοζάνη